Wednesday, May 26, 2004

OM TE STELEN

OM TE STELEN, gedichten voorbij het wachten, uitg.: Mengmettaal, Leuven, april 2004, 27 p., ill.
Bernard de Coen verzamelde gedichten die het wachten op de dokter draaglijk kunnen maken: "… Je bent net de wachtkamer binnengetreden en er zijn nog x wachtenden voor jou, om nog te zwijgen over de tijd die wie nu aan de beurt is zal verbruiken…"

Met poëtische bijdragen van o.a. Arno Kerkhofs, Mark Naessens, Gerda De Preter, Lieve Desmet, Bernard de Coen, Ivo A. Dekoning, Lieve Devijver, Anne Wiering, Luc Vandeborght, Cyriel Gladines en
MARK MEEKERS, waarvan dit culinair gedicht:

VAN DE KOOK

wij celebreren het eerste avondmaal.
uitgelaten licht acrobatisch op de rand
van de glazen. ik kan je niet ontwennen,
het hartstocht tussen ons. ik ben je mond-

jesmaat, deel zoen en truffel als voorafje.
en na de streling binnenin, het strelen
buitenom. er groeit in mijn mond een
vuriger tong, diepere honger: ik mag je

graag met hart en maag. je bent mijn
tafelgenoot, volmaakt verleden tijd van
genieten. achter je ogen sla je aan
het zingen. ik raap de hoge noten samen

tot muziek, zet een gelukssleutel op je
partituur. aan de achterdeur luisteren wij
naar het smelten van de eerste sneeuw in
water, klappen kokmeeuwen in de vleugels.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home